3. des. 2013

Sjokolade Kuler med Kokos og Nøtter

 Det er mange gode grunner til å kutte ned på sukkeret i maten,
veldig viktig nå i desember hvor inntaket av søte fristelser er høyt...

Derfor laget jeg disse med agavesirup som ikke forandrer vår GI,
har satt opp alternativet melis for de som foretrekker vanlig sukker.

Jeg har brukt Mørk sjokolade som inneholder sukker, 
men det er fullt mulig og lage en sunnere variant.


 

Sjokoladekuler med kokosfyll


2 dl Viking Melk (kald)
125 g kokosmasse
2 ss agavesirup eller 4 ss melis (kan utelates)

2 dl knuste-malte peanøtter-mandler-hasselnøtter

200 g mørk sjokolade (eller hvit)
50 g smør

Pisk vikingmelken stiv og bland inn kokosmassen.
sett kjølig noen timer eller over natten.

Lag små kuler av massen med hjelp av en teskje og håndflaten.

Smelt smør, ha i sjokolade, dekk til og la stå 5 min.
Rør til du har en jevn flytende sjokolade.

dypp kulene i sjokoladen og rull de i nøttesmulene.

...mens jeg var igang lagde jeg noen med og uten sjokolade rullet i kokos, 
  og noen med bare sjokolade.








Nyt :-)


 En enkel måte å følge bloggen på er å like oss på Facebook :
www.facebook.com/GodtogSunt
 -alle nye innlegg blir satt opp der...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)