8. mai 2015

Gratinert Surdeigsbrød som Tilbehør eller Tapas.

Noen som lurte på om jeg aldri mer spiser
'vanlig' mat ?? joda !
En av de store utskeielsene fra Paleo eller low carb dietten
må bli denne:


Brød fylt med ost :-)

Til mitt forsvar brukte jeg mitt eget surdeigsbrød hehe
uansett kjempesyndig og kjempegodt !

Ta ett helt eller en del av ett brød, her ble det ett halvt rundt grovbrød.
Skjær snitt ca 3/4 ned i brødet i terninger,
det skal sitte sammen i bunnen.
Stikk osteskiver ned i sporene,
jeg brukte raclette ost,
men du kan bruke all ost som er smeltbar.

Krydre hvis du ønsker med urter og/eller cumin.

Stekes på ca 200 grader i 10 minutter,
osten skal være smeltet og brødet fått litt brunfarge i kantene.

Serveres som den er og man bryter av biter,
eller du kan skjære i skiver/terninger...

Bruker du ett helt brød er det lurt å la kanten rundt være hel,
slik kan man løfte ut staver med ost,
dekorativt !

Passer som tilbehør, tapas, buffet, mellomrett etc.




Bonne Fête :-)
.


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)