15. aug. 2014

Rå Kantareller som tilbehør til kjøtt og fisk

Etter å ha lett i 14 år her i Frankrike etter Kantareller,
fant jeg de endelig,
og det i mitt eget lille skogholdt :-)

Gjett om jeg var overrasket og glad,
jeg klager ikke lenger over det dårlige været vi har hatt i sommer hehe




Jeg ble derfor inspirert til å prøve noe annet enn de vanlige stekte med salt, pepper og fløte...
...de er vanvittig gode men hva med å smake på kantarellen som den er ;-)


Som ett helt enkelt tilbehør:

Kantarell Carpacchio

Pene kantareller
Sitronsaft
salt og pepper

Rens og skjær store kantareller i skiver,
de bitte små kan være hele eller deles i to.


Legg de i en form og ha sitronsaft over,

litt salt og pepper...


Dekk til med lastfolie og la de stå kjølig i minst en time,

men de kan godt oppbevares slik i kjøleskapet ett par dager.




Jo lenger de står jo mer sitronsmak,
husk å snu litt på bitene.

Serveres på salat,  til kjøtt eller fisk.

Perfekt til viltkjøtt eller ett Andebryst som på bildet øverst :-)



.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...

På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)