27. aug. 2014

Viltmarinade, Biff, grillspyd og kraft av Hjort

Jegerforeningen forbereder jakta ved å reparere skogsveiene,
da må det en skikkelig jegerlunsj til ;-)

-da er det ikke tilbehøret men kjøttet som teller...

Hvet ikke hvordan de kom på den tanken,
men av alternative kjøkken så havnet hjortebogen på mitt,
kanskje det var med vilje ;-)

Glad ble ihvertfall jeg,
det er ikke hver dag man har 10 kg meg kjøtt og ben og leke med hihi


Låret ble benet ut, beina gir jeg ikke til bikkja, nei !!!
-ihvertfall ikke enda ;-)

Seige senete biter ble skjært bort, store biter tatt  vare på, mindre biter men møre ble skjært i terninger.

Prosjekter:

-kraft
-Solbærmarinert skogs grillspyd
-provence marinerte biffer



Marinade laget med ghee istedetfor olivenolje ga en spennende og annerledes smak, anbefales !
Einerbær gir skogssmak og solbærsaft erstatter vin...
Urter, sitronsaft som mørner kjøttet...
bland det du ønsker i marinaden, gjærne i ett glass med lokk og bland (ghee må smeltes først, og blandes med kjøttet veldig raskt da det blir fort stivt, ha marinaden i en bolle med fingervarmt vann ;-)



Skjær i terninger, mariner, gjerne i en plastpose som du snur på noen ganger,
eller ved ghee: pass på at alt er godt blandet fra begynnelsen av.
Etter marinering (1 time til over natten, eller flere dager) stikkes bitene inn på bløtlagte grillpinner,
med eller uten grønnsaker.



Biffene, de beste stykkene ble skjært i tynne skiver,
 så de veldig raskt kan grilles på begge sider, og serveres til sultne arbeidsfolk...


 Kraftkoking
kan dere lese mer om HER






Sil, kraften som nå har kost seg i tre dager,
kraften fryses i porsjoner og det gjør jeg med kjøttet også,

og endelig kan bikkja få beinet ;-)



.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)