22. okt. 2014

Ekte Sylteagurker

Slik lager du de ekte Sylteagurkene.
..og ekte vil si at de ikke er lagt ned på sukker-eddik,
men de er melkesyregjæret ;-)


Hva du velger av krydder er ditt eget valg,
jeg laget min egen versjon:

Du trenger:

Sylteagurker
løk
ingfær
sort pepper
korianderfrø

ekte salt og kokt vann

sylteglass med strikk

Vask sylteagurker, 
del de i to hvis de er store,
skjær opp løk og ingefær.
Rør ut salt i vann etter forholdet 20 g /liter.
Ha alt det tørre i ett glass,
fyll på med vann til det dekker godt eller er ca 1 cm fra kanten.


Nå skal de stå i romtemperatur minst en uke,
de kan finne på å boble over av glede thihi...
så det er lurt å ha de på ett brett eller papir.

Etter en uke kan du sette de kjøligere, 
men hvis du ikke har det veldig varmt inne
dvs over 24 grader, 
kan de stå på kjøkkenet.

Vent helst noen mnd før de brukes,
som f.eks, aperitif :-)






Melkesyregjæring kan du lese mer om HER
.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)