18. okt. 2014

Indisk Dessert - Barfi

Et indisk måltid avsluttes med en liten søt godbit,
som de fleste andre måltid.


Jeg synes imidlertid at utvalget og dessertutvalget er litt mindre enn her i Europa.


Da jeg satte sammen min indiske meny,
 falt valget på disse småbitene med tørket frukt og en gulrotdessert,
som dere finner i ukens ukemeny :-)

Dry Fruit Barfi

4 dl Tørket frukt (fiken, rosiner, aprikos etc.)
2 dl nøtter (valnøtter, hasselnøtter, pistasj etc)
4 ss vann eller kokosmelk
4 ss ghee

Tørket frukt og nøtter hakkes fint (går greit i en kjøkkenmaskin).
Smelt ghee i en stekepanne, ha i vann og blandingen,
la steke på svak-middels varme i 4-6 minutter.

Ha den stekte blandingen over i en form,
rund eller ca 20 x 20 cm,
lurt å dekke den med bakepapir...


Avkjøl og skjer i biter.


I små mengder kan dette kalles sunn dessert :-)


Dere er enda mange som ikke er med på Giveaway'n,
hvis dere vil være med i trekningen i morgen,
om et GAVEKORT på 400,- kr
så er det på tide å klikke på dette innlegget:

GIVEAWAY



.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...

På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)