9. jan. 2015

Fylt Fasan til festmiddag

Fasan er fint kjøtt og gjør seg godt til litt finere middager,
 uten at det er komplisert tilberedning.

...siden vi spiser steinalderkosthold synes jeg det passet med litt vilt ;-)
-men har du ikke fasan kan du selvfølgelig bruke en kalkun, kylling, due, rype eller en kanin...



Siden jeg alltid er skeptisk til at det er nok å spise,
eller jeg liker rester ?
Laget jeg en 'stuffing' til denne karen:

'stuffing'

200 g Hasselnøtter
200 g Bacon
100 g Rosiner
2 Hvitløkfedd
Innmat fra fuglen
1 ts Timian


Alt hakkes og blandes godt sammen, 
stapp fyllet inn og fest eventuelt åpningene med coctailpinner.

Krydre utvendig etter ønske, f.eks. timian, paprika, salt og pepper.

Langstekes på 100 grader i ca 4-5 timer,
litt høyere temperatur på slutten hvis du vi ha litt mer stekeskorpe.

Det kan også være lurt å teste temperaturen med ett steketemperatur som bør minst vise 70.





Serveres med f.eks. Gulrot, brokkoli og rødkål for fine farger...



Bon Appétit :-)

.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...



På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)




.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)