10. mars 2015

Rask og enkel Paëlla med Akkar

Paëlla er populær fiskemat,
og med akkar eller blekksprut blir den enda mer populær ;-)

Utskriftsvennelig versjon finner du HER

Bruk paëlla krydder, eller bland ditt eget, se HER for oppskrift.

Rask Paëlla

150 g bacon
2 ss ghee
2 ts paella krydder
2 dl bløtelagt ris
2 dl kraft
400 g akkar
1 fennikel
1 purre
1 brokkoli


Kok akkar hel i 10-15  minutter, skjær den i terninger.
Stek bacon i ghee,
ha i krydderblandingen, kraft  og ris,  bland godt.
Tilsett akkar, fennikel (strimler) og purre (ringer).
La stå å surre under lokk i 5 minutter, rør minst en gang.
Tilsett brokkoli, la stå 5 minutter til med lokk på.
Klar til servering.

NB:
-i mangel av chorizo pølse har jeg brukt bacon, ta det du har...
-hvis du har risrester som jeg hadde, kan du tilsette disse sammen med brokkoli'n, da de ikke trenger 10 minutter.
-hvis du ikke har kraft (fisk eller kjøtt) kan du bruke vann eller hvitvin)
-selvfølgelig kan du bruke helt andre grønnsaker, de jeg har brukt her er litt utradisjonelle men passer godt til sesongen.





Bon Appétit :-)



Ville du skrive ut oppskriften klikker du HER



.


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)