9. mars 2015

Paëlla Krydderblanding - Hjemmelaget

Bland din egen krydderblanding til paëlla,
utskriftsvennelig versjon finner du HER



Paëlla Krydder

til 6-8 paêllaer

2 ss paprika
1/2 ss pepper
1/4 ss chili
1 ss timian
1 ss gurkemeie
1 ss hvitløk

-alle krydder er tørket og malt-

Mål opp og bland sammen,
oppbevares i glass,
tørt og unngå sollys.

Forslag til forandringer:

Du kan godt ta vekk hvitløk da man som regel bruker den i fersk form i paëllaen.
Mer eller mindre chili og pepper ettersom du liker, mengden ovenfor gir akkurat ett lite sting, men ikke så mye at skjøre munner protesterer. Hvis du ikke bruker chorizopølser må du gjerne legge til en ss med Cumin.


Da er det bare å lage paëlla,

jeg brukte 2 ts krydder til en liten paëlla for fire personer.






Ett stort pluss var at jeg ikke behøvde å lete og ta frem en masse forskjellige krydder,

alt i ett og akkurat som jeg vil ha den !


Utskriftsvennlig versjon finner du HER


Har du ikke gurkemeie (curcuma) i kjøkkenskapet,
kan du bestille det HER hos Altshop.no (annonse)



.


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)