18. juni 2015

Rødbet og Linsecurry

Linser er godt og mye brukt i vegetarmat,
her er vi ikke vegetarianere men jeg liker god mat,
og linser er godt :-)

egentlig er det rødbetbladene jeg vil bruke opp og så kom jeg over en risotto oppskrift med blader, og da tenkte jeg at det kunne være like godt med linser,
og godt var det ihvertfall.


Rødbet og Linsecurry

ca 4 porsjoner

2 dl linser (røde, splittede)
1 bunt rødbetblader (strimlet)
1 løk
1 hvitløk
1 ingefær
4 ss ghee-olje
1/2 ts salt
1 ss garam masala

Kok linsene i vann i 15 minutter(eller som anvistpå pakken).
Skjær løk, hvitløk og ingefær smått eller hakk det i en kjøkkenmaskin.
Hell av kokevannet.
Varm olje i en stekepanne,
ha i løkblandingen.
La putre mens du rører av og til i 5 minutter,
Tilsett linsene  og krydder,
stek videre mens du rører (ca 3-4 min),
tilsett litt av kokevannet hvis det blir for tørt.
Tilsett de hakkede rødbetbladene (eller spinat) og fortsett putringa i 2 minutter.

Serveres som tilbehør eller en av flere hovedretter.

.
Bon Appétit :-)

.


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)