16. aug. 2012

Snikcersmuffins

Her i sør er det kjempevarmt, rundt 35 om dagen og 20 om natten, må derfor innrømme at tidlig morgentimer brukes til tur med hestene og barna og andre ting som må gjøres, deretter gjør vi lite før ved 6 tiden hvor man prøver å komme til live og fore alle dyra, høste litt fra grønnsakshagen og vanne. Heldigvis har jeg en vannslange koblet til et vanningspunkt fra ett vann rett ved eiendommen og når bøndene vanner så strømmer det fritt så jeg legger bare slangen på forskjellige steder, uten å vanne blader og så blir det ene etter det andre området oversvømt.
Så er det å lage middag som selvfølgelig blir enkelt...  Har alikevel masse blogginnlegg som venter på å bli skrevet men siden kjøkkenet mitt også har 30 grader, så kommer de senere ;-) ...og hvis jeg i mellomtiden kunne få lov til å sette inn bilder passer det jo kjempefint...

Min sjokoladefavoritt fra barndommen var snickers, det er jo bare så godt :-)



Etter å ha sett charls sin snickerskakevariant i oktober '11 (?) ble det lagd snickerskake allerede i oktober, HER finner du linken til den. Siden har jeg selvfølgelig tenkt at det må gjentas snart...  Siden det er sååå mange forskjellige kaker og annet godt og lage ble det august før det falt seg slik at det passet å lage snickers...

Det ble snickersmuffins ;-) Passe store porsjonsbiter, det er jo en veldig mektig kake. Jeg fulgte min forrige oppskrift bortsett fra at jeg brukte cornflakes, og istedet for å lage nøttesmør brukte jeg malte mandler og litt ekstra smør. Jeg brukte litt hvit sjokolade i blandingen og dobbelt så mye mørk sjokolade fordi jeg fylte muffinsformene med litt sjokolade før jeg fylte med nøtte/karamel-massen og deretter sjokolade.



Det ble 24 store muffins, neste gang skal jeg lage konfektstørrelse ;-)

Kjempegodt og anbefales på det varmeste enten dere bruker min oppskrift, charls' eller en av de mange andre som har dukket opp i løpet av vinteren her hos matbloggerne...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)