21. jan. 2014

Grønn Frokost

Smoothie eller røre ? 
Okay, tykk smoothie!

Det er viktig å tygge maten, 
det gjør at maten blandes med spytt på vei ned i magen,
og igjen blir fordaøyd lettere der nede ;-)



Hvis jeg har tid liker jeg å lage en slik smoothie-røre til frokost,
og gjerne to dager i slengen...

Forgie uke gikk det i rødbet,
men man skal jo bytte på litt så her kommer denne ukens grønne variant:


Grønn Super-Smoothie


Til to personer trenger du:

 

1/2 sitron
200 g stilkselleri
2 never  spinat eller vassarve
50 g kruspersille
2 epler
 3 cm ingefær
1 ts kanel
1 ts kardemomme



Del opp i store biter og kjør alt til en grøt i en kjøkkenmaskin.
Må spises med teskje og tygges ;-)
hvis mot formodning du ikke vil det,
bland inn vann, vannkefir etc. 
Har du verken spinat eller ugress så fortvil ikke, 
bruk salat, endivier, kål eller noe annet...


Leste akkurat på Helsekost-bloggen til Melissa i Spania at man skal/bør ha fett i en smoothie, 
kroppen trenger fett for å forbrenne fett, 
derfor kommer det heretter litt fett i mine frokost-smoothier ;-)

Derfor anbefaler jeg å spise denne med en neve nøtter.


Ha en God og Sunn frokost Hele uken ;-)


En enkel måte å følge bloggen på er å like oss på Facebook :
 -alle nye innlegg blir satt opp der...
I tilegg blir jeg veldig glad for alle nye liker ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)