2. juni 2014

Gjesteinnlegg: Sommeromelett med Chevre og Jordbær

Gjesteinnlegg fra mamma i Norge:

Sommeromelett med Chevre og Jordbær

Lykken var stor da jeg fant en kubbe med fransk Chevre på Kiwi i Lillesand.
Det lå faktisk en igjen så jeg kjøpte den også i håp om at de tar inn flere.
President er et kjent og rimelig merke i Frankrike.

Sammen med en boks créme fraïche og en boks jordbær fra Nederland,
tok jeg raskeste vei igjennom sentrum til kjøkkenet mitt,
hvor jeg allerede hadde egg fra lykkelig høner.

ingredienser til en:

2 egg
2 store ss créme fraîche
litt havsalt
noen jordbær
1/2 kube chevreost
urter

Sett platen på 3-4, ha i en klatt smør.
Viktig med lav temperatur,
så omeletten stivner langsomt og slipper frem eggesmaken.
Visp sammen egg og creme fraiche med litt havsalt, og hell i pannen.
Ha jordbær og chevre ( i skiver) oppå,
strø litt urter på toppen,
jeg var så heldig å ha syreblader.

Når osten er smeltet er omeletten ferdig.



Jeg glemte å legge på valnøtter,
og brukte ikke noe annet krydder for å kunne oppleve chevre-smaken med jordbærene.

Bon Appétit !

Takk til Elisabeth (mamma) som har tatt seg tid til å skrive opp oppskriften og ta bilde,
gleder meg til å prøve :-)

Hun har bloggene:



Ta en titt da vel :-)



Er det noen andre som vil skrive gjesteinnlegg til bloggen,
 er det bare hyggelig og bare to must:

1) bruk minst en ingrediens fra naturen
2) bilder

Ta kontakt på e-mail...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)