31. des. 2015

Godt Nyttår og Tips til Nyttårsforsetter

.
Ønsker med dette innlegget alle lesere:

 ett Riktig Godt og Fredfylt Nytt År :-)




...og da passer det å benytte Nyårets motivasjon på sunne Nyttårsforsetter,
gå for de du kan leve med, de som forandrer livsstilen og gir deg bedre helse og mer energi...

Mine 10 beste tips til nyttårforsetter for bedre helse:

1. Hvis du må spise brød, bak det selv, (surdeigsbrød).

2. Bruk kun dyrefett, klarnet smør og kokosolje til steking og olivenolje til dressing.

3. Unngå pasturiserte melkeprodukter, spis smør, ost og yoghurt -ikke drikk melk- bruk kokosmelk.

4. Drikker du alkohol: drikk rødvin og heller ett glass hver dag enn 7 i helgen.

5. Byt ut pasta med grønnsaker og må du ha potet og ris spis kun 1 potet eller 1 dl kokt ris.

6. Kok kraft, det gir utrolig mye energi og mineraler er enkelt, billig og ferdigmat.

7. Spis alt du vil, men spis alt med måte, varier maten.

8. Drikk vann og vann, bytt ut jus med hel frukt -ikke motsatt.

9. Ta vitaminer: C- vit, D-vit, Multi vit, B-kompleks, magnesium for å nevne noe: C-vitamin

10. Stress ned, jobb med deg selv og få bort hverdagsstresset som gjør oss slappe og syke.

.

Følg Bloggen videre i 2016 for mange nye artikler, oppskrifter osv.
min stikkord planlegging: nyttårsforsett ;-)

Mandag -grønnsaker/frukt
Tirsdag - fermentering/ ville vekster/ trening/ Grønnsakshagen
Onsdag - lunsj/middag: fisk
Torsdag - kosthold, helse
Fredag - ukemenyer
Lørdag - dessert, baking, godt
Søndag -lunsj/middag:kjøtt



Med rom for forandringer,
noe du savner eller vil lære mer om ?

.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...



På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)

.

2 kommentarer:

  1. Takk for året 2015 på bloggen, det har vært nyttig og lærerikt og gitt mange grunner til ettertanke når det gjelder ernæring. I tillegg, så har jeg vært så heldig å få personlig veiledning som passer for meg. Dermed møter jeg det nye året, 2016 i bedre form enn forrige året. Noe som er bra, siden jeg er i den alderen hvor det gjerne går litt og litt nedover. Utfordringen for meg er å klare smg selv så mange år som mulig, ikke å leve så mange år som mulig. Med andre ord, 10 år på gamlehjemmet uten mulighet for selvstyring er ikke det store poenget selv om det sikkert er stort og ærerikt å bli hundre.

    Så et riktig godt nytt år til deg og lykke til med kostveiledning i 2016.!

    SvarSlett

...til stor glede for bloggforfatteren :-)