2. des. 2015

Ertegele m/spekemat og remulade

Forrett eller lunsj,
egentlig har jeg bare byttet ut brødskiva med ertegele ;-)


Gele med grønnsaker er enkelt å lage,
du kan bruke innkokt kraft, agar-agar eller gelatin.
Min er laget med agar-agar. 2 gram til 2,5 dl vann + erter:
ertene var frosne og ble kokt i ca 10 minutter,
 deretter rørte jeg inn agar-agar pulveret og helte i former.

Spekematen er speket okse,
men det kunne godt ha vært skinke...

Remulade lager jeg ved å først lage majones på vanlig måte med sennep,
deretter blander jeg inn løk og sylteagurk skjært i smått.

Så er det bare å dandere og pynte litt :-)






:-)
.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...

På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)