21. des. 2015

Grøtrester - Rislapper

Rester etter risgrøten ?
Riskrem er jo selvfølge,
men hvis dere som oss lager masse risgrøt så blir det også masse rester.




Jeg delte derfor restene i to og lagde riskrem en dag og rislapper neste.

Rislapper 

ca 4 personer

4 dl risgrøtrester
4 egg
kokosolje/ghee

Bland egg og risgrøt godt til en jevn røre.
Varm em stekepanne med olje og stek deretter små lapper,
små fordi de lett går i stykker hvis de er store, jeg bruker en sauseøse ca 3 ss per lapp.
Brun lett på begge sider.

Serveres med syltetøy, rørte bær eller honning :-)
...her ble det molter...

NB: lag gjerne Risgrøt med vegetabilsk melk som f.eks. mandelmelk til mandel i grøten ;-)



Ikke glem å bruke restene i julen...
.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...



På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)