4. feb. 2014

Kjøttsaus-Tomatsaus

En helt enkel kjøttdeig blir raskt en hjemmelaget tomatsaus,
som blir enda sunnere med en gode dose gurkemeie i ;-)

Tomatsaus-kjøttsaus er i tilegg basen til mange populære middager,
det være seg lasagne, spagetti, pizza...

Bytter du ut spagetti, lasagneplater eller pizzabunn med Grønnsaker,
har du en enkel og sunn middag...



Hvordan du lager kjøttsausen eller tomatsausen (kan tilogmed droppe kjøttet ;-)
finner du mer nøyaktig oppskrift på HER (kjøttsaus) og HER (tomatsaus).

Jeg følger ikke noe bestemt oppskrift når jeg lager disse,
men tar det jeg har tilgjengelig om så bare tomatsaus,
uten tomatsaus bruker jeg fløte ;-)

Det jeg har begynt å gjøre i det siste er å tilføye gurkemeie,
veldig sunt for så mye i kroppen vår og ikke minst ledd osv.
Les mer HER om det...


Kokes opp og blandes ordentlig,
klar til å følge det meste...

Jeg serverte den med kikerter istedetfor den evige pastaen,
mer næringsrikt og tørkede belgfrukter skal man ha minst to porsjoner av i uken ;-)

Bon Appétit og følg med for hvordan du kan bruke restene...





En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side: 
Følgere-medlemmer 
2)   like oss på Facebook :
 -alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert av alle nye følgere, G+ og liker ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)