7. feb. 2014

Sushi Inspirasjon

Noe jeg har hatt lyst å gjøre lenge er å prøve Sushi,
alle prater jo om sushi,
på godfisk er det sushifredag osv.

Noen ganger er jeg immari treg,
det er bare å innrømme det,
mens andre ganger har jeg ikke en gang stått opp
 før alle planer er lagt og det er jo halve jobben...



Så skulle det altså ta flere år å få testet Sushi...
...og selvfølgelig hadde jeg fælt lite av det man bør ha for å lage sushi...

Dette er derfor et Sushi-inspirasjons innlegg ;-)

Iallefall var det sinnsykt godt,
og alle untatt en -gjett hvem- smakte,
 og gleder seg til neste gang og det blir ikke lenge til ;-) 

Kan samtidig nevne at det selfølgelig kommer følgende sushi-innlegg på bloggen :
Ris til Sushi
Sauces og Tilbehør
Maki
Temaki
Chirashis 
Sashimis
Uramikis
Nigiris
...og mange fler ;-)

'Oshis St Valentin' kommer innen en uke ;-)

Har du en Sushi favoritt, 
eller har du skrevet om sushi ?
-legg igjen en kommentar da vel...

Lest på Godfisk: I dag feirer Japan spisepinnenes dag.
Jeg har foreløpelig to favorittsider når det gjelder Sushi på norsk:
 Sushikai og Godfisk.
For å forstå forskjellen mellom de forskjellige 
kjøpte jeg : La Rousse sin Sushi, makis og Cie bok,
og der fant jeg mange flere sushityper en jeg hittil har hørt om
så dette blir spennende :-)


Ønsker dere derfor en god spisepinnedag ;-)






En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side: 
Følgere-medlemmer 
2)   like oss på Facebook :
 -alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert av alle nye følgere, G+ og liker ;-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)