9. nov. 2012

Edderkopp Pølser med rødkål

Nå har det vært så mange artikler på forskjellige blogger med edderkopp pølser at jeg måtte prøve. Riktignok så er barna blitt litt store med sine 12-16 år, men det er morsomt alikevel. Chantelle nektet å spise edderkopp så hun fikk en flue med bare 6 ben hihi...


Siden det er flere som har blogget forskjellige utgaver av samme ideen så lager jeg ikke noen link, men inviterer alle som har ett lignende blogginnlegg til å legge igjen en kommentar ;-)


Jeg liker ikke tynne vanlige pølser så i mangel av hjemmelagde ble det brukte lyse store middagspølser av svin. Og med svart spagetti ble de ganske så stilige. 
Jeg serverte det som en helt vanlig middag bare for å prøve, men til en bursdag etc. så kan de selvfølgelig planlegges og danderes mye bedre til servering. 

Serverte rødkål til for å få ned litt grønnsaker, ikke bare fett og karbohydrater ;-)


Oppskriften er altså helt enkelt og stikke spagetti igjennom pølsene.
4 stykk spagetti blir til 8 ben osv, jeg stakk ned to følehorn også, hvet ikke om edderkopper har det, men...


 Trekkes forsiktig i ca 10 minutter.
Hvis pølseskinnet er hardt kan du stikke ett lite hull med en kniv. Alle hullene hindrer også pølsene i å sprekke, bare du ikke fosskoker dem ;-)


Gleder meg til å prøve dette ut med forskjellige kreasjoner, nøl ikke med å legge igjen en kommentar med linker og ideer ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)