30. apr. 2013

Rabarbrapai

Rabarbra er kjempegodt og kan brukes til så mangt her ble det en herlig frisk pai...

...og siden mormor liker rabarbra så blir det bursdagskaken hennes,
samtidig feirer jeg 100 000 sidevisninger på denne bloggen :-)

Rask og Enkel Rabarbrapai

 




Raskt, enkelt, rimelig og litt sunt representerer vel bloggen min :-)


Jeg brukte ferdig paideig :-( 
... som jeg stekte på forhånd: rull paideigen ut i paiformen,
stikk huller med en gaffel, legg på ett lag med bakepapir, noen dl med ris/erter...
og 20 min i ovnen på 200 grader,
 etter halvgått tid tar du vekk bakepapiret med risen og steker resten,
pass på at det ikke blir for godt stekt...

Ta vekk bakepapiret mellom paiskallet og formen, hvis du bruker det...

Kokte deretter rabarbrabiter av 4 skrelte stilker med 1 dl sukker 
(smak og bruk den mengden du ønsker) og en vaniljestang.

 Ferdigkokt tilsatte jeg 2-3 dl eplemos(usukret)


, rørte godt og helte blandingen i paiskallet, 
 pyntet med litt mandelflak.

Deretter ble det pyntet med jordbær og diverse pynt fra hagen ;-)


Gratulerer med dagen Mormor :-)

 

 

4 kommentarer:

  1. Tusen takk og gratulerer til deg med 100.000 klikk.

    Nå har det faktisk blitt slik at hvis jeg vil lage noe spesielt, så går jeg inn på Godt, Sunt og Billig og finner mye sunt, flott og glutenfritt med litt historie om maten attåt. Takk for masse inspirasjon.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelige ord og mer glutenfritt blir det og selvfølgelig litt historie om det vi spiser :-)

    SvarSlett
  3. Åååå... Rabarbrapai er jo så godt! Ferdig paideig er lov synes jeg... :-) Ihvertfall innimellom :-) Nå har faktisk min rabarbra begynt å titte fram også :-) Gleeeeeder meg til ordentlig vår og sommer :-) Gratulerer så mye med 100.000 klikk :-)

    SvarSlett

...til stor glede for bloggforfatteren :-)