6. apr. 2013

Røsti av grønnsaker stekt i Vaffeljern




Råstekte rotgrønnsaker er godt !

Røsti lages ofte med bare poteter,
jeg foretrekker å blande med litt andre grønnsaker,
her har jeg brukt:

Røsti

 


5 poteter
 3 gulrøtter 
1/4 del sellerirot
 3 hvitløksfedd
3 egg
 salt og pepper



Skrell og rasp grønnsakene, press hvitløken og bland deretter alt sammen.
Jeg har brukt egg fordi jeg har stekt de i vaffeljern og jeg er veldig glad i egg :-)

 Når de stekes som litt tjukkere kaker i stekepanne er det ikke nødvendig,
tror heller ikke det hadde vært nødvendig,
 hvis jeg hadde raspet grønnsakene finere eller bare brukt poteter. (?)
Mine ble altså stekt i vaffeljern ;-)  
...og servert med hjemmelagde 'Boudin Blanc' 
-oppskrift finner du på siden franske oppskrifter eller kjøtt...





Bon Appétit !

 


2 kommentarer:

...til stor glede for bloggforfatteren :-)