4. apr. 2013

Pizza med Makrell i Tomat

Med litt Makrell i tomat (tomatfisk), brøddeig og ost får du en herlig Pizza
... for de som liker Makrell i tomat da...


...mine to jenter som ikke har vokst opp på 'tomatfisk' synes ideen var heller dårlig ;-)
Jeg og den maskuline siden synes den var kjempegod ;-)

Lag pizzadeig, brøddeig eller kjøp ferdig bunn.

Oppskrift på brøddeig finner du HER
Oppskrift på Pizzadeig finner du HER
Oppskrift på Makrell i tomat finner du HER

Pizzafyll til en langpannepizza

2-3 løk
litt smør
ca 2 dl Makrell i tomat
3 ss kakket Oregano
ca 100 g revet ost

Sett ovnen på 210 grader, varmluft eller 220 uten varmluft.

Kjevle ut deigen så tynn du ønsker, vi liker litt tynne pizzaer, 
men foretrekker du den amerikanske utgaven, lager du den litt tykkere.

 

 Skjær løken i ringer, varm opp stekepanna med litt smør.
Surr løken til den såvidt begynner å bli blank.





 
Fordel tomatfisken utover pizzabunnen.







Fordel løken utover og strø osten oppå.







Stekes i ca 10 minutter.


...voila, pizzaen er klar...

Bon Appétit ;-)




1 kommentar:

  1. Takk for denne oppskriften! Drev og googlet meg frem til hva jeg skulle finne på med mine to bokser makrell i tomat. Her har jeg fått god inspirasjon! :D

    SvarSlett

...til stor glede for bloggforfatteren :-)