10. apr. 2013

Vårens første ville Salat

En liten tur ut i gressplen og blomsterbedd, 
ikke for å luke men for å samle spiselige ville 'salatplanter'

Dagens fangst ble dette:


Hvorfor ? 

Jo fordi ville, helt ferske vekster inneholder mange ganger så mye vitaminer og mineraler,
 som  dyrka og transporterte grønnsaker.
Godt for sjelen, da det føles godt og plukke  ting ute :-)





Dagens salat ble komponert av, vassarve, valmueblader, løvetannblader med blomster, tusenfrydblader med blomster, grobladblader med blomsterknopper, ringblomster og agurkurt (blader og blomster).


Med litt nøtter er jeg sikker på at jeg har fått i meg en god mengde godsaker :-)


Litt eddik, olje og pepper som dressing.


Salaten i dag er bare en liten forsmak på alt som kommer på siden min over spiselige vekster, populært også kalt ugress. Ifølge samboeren min, kan han ikke ta meg med å gå tur for jeg havner på alle fire og spiser opp maten til kaninene ;-)

Informasjon om forskjellige vekster og hva de kan brukes til kommer på bloggen fremover, bare fint hvis dere gir meg ett hint når det begynner å bli grønnt rundt dere, og har dere spørsmål rundt forskjellige vekster, er det bare å spørre, kanskje jeg hvet svaret :-)

2 kommentarer:

  1. Å, så flott at jeg fant bloggen din! Hit vil jeg komme ofte! :-) Min finner du på hageflekken.blogspot.com.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha :-)

      Kjempefin (interessant ;-)blogg du har også, som alle nå finner under blogglisten min...

      :-)

      Slett

...til stor glede for bloggforfatteren :-)