6. apr. 2013

Innbakt Pizza

Pizza kan lages på flere måter,
 med så mye forskjellig fyll man kan klare å finne på.
Ble kjempeimponert over pizza innlegget til bloggen Romeo, som jeg ikke har den nye adressen til...



Nå synes jeg det er vanskelig å håndtere deigen etter å ha fylt den,
 så vi gikk for den rette modellen.
...det fikk meg til å tenke på en innbakte pizza jeg spiste på pizzarestaurant,
 for veeeldig mange år siden :-)
Pizzadeig lages av:
... til to, eller 1 pizza + 5 hamburgerbrød, eller 1 pizza + ett brød ;-)
1 liter mel
 1 ts salt
 1ss sukker
gjær
 3 dl væske
 0.5 dl olje

 Du må gjærne bytte ut 1/2 parten av melet med grovt mel/nøtter/frø).
Lag vanlig gjærdeig, se eventuelt HER hvordan du gjør det.

Så er det bare å kjevle den ut og fylle opp med det du ønsker i pizza'n, rulle sammen og klippe hull.


Se HER for ideer til pizzafyll.




Til fyll brukte jeg kjøttsausrester fra Tex-Mex middagen vår,
 som jeg spedde opp med mer tomatsaus, stekte baconbiter, løkringer og osterester + oregano!

Etter å ha rullet den sammen hadde jeg hvitløk og olivenolje over...
Stekte i ovnen på 220 grader i 20 min.


En langpannelengde ble til 10 biter og 5 veldig mette mager...

Bonne Pizza !


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)