19. okt. 2012

Enkel pai til lunsj / Quiche

Her går ungene på skole 4 1/2 dag så fire dager spiser de varm lusj på skolen,
 og midt i uken kommer de hjem til lunsj. 
På onsdager spiser de altså lunsj hjemme,  så da må det bli en eggerett.
Siden vi ikke spiser egg til kvelds og de sjelden får egg i cantina!


Jeg har alltid en paideig på lur (kjøpes ferdig 'på rull' og veldig billig'), i fryseren var det purre fra i fjor og spinat kjøpt frossen, mandag handledagen tenkte jeg langt nok til å kjøpe en ost som heter 'brousse' den er kjempefin i pai/quice.

 Ovnen settes på 175g, rullet paideigen (m/papir) ut i en 24cm kakeform, hadde på nytt bakepapir, hadde i ris, cuisson au blanc, inn i ovnen 15 min ta ut ris (kan fortsatt brukes) og bakepapir, stekes 5 min til.
I mellomtiden så  tinte jeg purren og spinaten i en gryte, blandet ostepakken (ca 300g) med 6 egg, salt+pepper+muscat, alt blandes og helles i paiformen, pyntet med noen små cherrytomater som jeg fant ute i kjøkkenhagen, satte opp varmen til 200g (alltid redd for at det ikke skal være ferdig til lunsj som her spises til faste tider!! og onsdager kommer ungene veldig sent hjem til lunsj, siden de har skole til kl 12.00, så da må det være klart ;-) men det gikk greit: 40 min steking og den ble perfekt!!

Paien gled fort ned i sultne mager, litt brød og ost og vaniljekrem til dessert!

Bon Appétit !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)