22. des. 2012

Riskrem med Bringbær i Krumkakeskjell

Riskrem er vår juledessert nummer 1, og i år av mangel på molter (jeg bor jo Frankrike)
så ble det med Bringbær,
om jeg skal få si det selv: et riktig godt valg ;-)

Den røde fine fargen gjør seg veldig godt til jul og smaken er upåklagelig.

Riskrem med Bringbær


Du trenger til 8-10 skåler:

En rest med risgrøt ;-) (7 dl)
Fløte (2,5 dl)
Bringbær/bringbærsyltetøy (3 dl frosne bær)
Sukker 1/2 dl
Vaniljesukker 2 ts
Sjokoladesaus...

Jeg hadde frosne bringbær, de ble derfor kokt opp med sukkeret,
 deretter hadde jeg de i ett dørslag, for å skille ut saften, som jeg tok vare på til saus.

Kremfløten piskes stiv med vaniljesukkeret.

Bland risgrøt og bringbær, vend inn kremen.

La stå kaldt til servering.

Rett før servering settes krumkakeskjellene på ett fat, de fylles med riskrem,
 bringbærsaus og/eller sjokoladesaus helles over.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)