4. aug. 2012

Agurker blir til tzatziki

Hagen flommer over av agurker,
og det er flott for det er jo så godt til lunsj og salater.

Tzatziki er også kjempegodt, jeg bruker det gjerne som pålegg som så mye andre dipper og sauser.

Jeg brukte 2 agurker i første omgang og 2 agurker + 3 gulrøtter i andre omgang, og det er nå tomt igjen ;-)



Anbefaler å bruke oppskriften i linken over, jeg slumpet litt med mengdene men ikke med innholdet, jeg brukte litt mindre youghurt og olje siden jeg bruker det til pålegg, og det ble kjempegodt!!

Etter å ha raspet agurkene og gulrøttene hadde jeg salt over og lot de renne av seg i en sil, synes ellers det er vanskelig å få ut nok væske. 


Agurkvannet som renner av er ypperlig å drikke, må ikke helles ut ;-)


Bon Appètit :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)