27. juni 2015

Paté av kjøttrester etter kraftkoking

Har du mye kjøttrester fra kraftkoking ?
...det blir det  her hos meg,
da det ofte er kjøtt på kraftben og suppeben,
eller jeg slenger i litt grytekjøtt...

Det er mange måter å bruke de opp på,
flere allerede på bloggen og her får du en ide til paté:



Ingen detaljert oppskrift denne gangen for du kan gjøre akurat som du vil og bruke det du liker og har tilgjengelig.
Prinsippet er helt enkelt å male opp kjøttet,
blande med ønsket smak og egg,
steke i vannbad...

Bruk kjøtt fra kraftkoking uten bendeler,
mal i kjøttkvern eller som jeg i kjøkkenmaskin med kniv.
Hakk og bland inn f.eks. løk, hvitløk, persille, muskatnøtt, salt og pepper.
(husk at kraftkjøtt har mistet mye av smaken, smak)
Tilsett fett fra kraftkoking, ghee, kokosolje eller olivenolje.
Bland alt godt og hell i brødform,
stekes i vannbad på ca 150 grader, 60 minutter...
(kommer an på varmen, størrelsen etc, sjekk med bakepinne/kniv)

Jeg steker ofte andre ting samtidig og varierer da temperaturen etter behov,
steketiden kommer helt ann på tykkelse og mengde du steker,
bruker du små porsjonsglass er tiden vesentlig kortere...

Vil du ha skorpe på toppen øker du varmen osv.







Bon Appétit :)

.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)





.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)