22. mars 2013

Fargede Egg til Påske ?

 Ønsker alle lesere en fin Påske :-)


For dere som har internett så kommer det nye artikler her hos meg hver dag i hele påsken, 
blant annet en flott ferdig planlagt påskemeny før neste helg.



Et lite pyntetips til påskelunsjen :



Hvis du koker og skreller egg, kan du legge dem noen timer/dager i vann farget med matfarger,
 eller vann du selv har kokt på rødbet eller spinat.

Som en liten test /demonstrasjon brukt jeg  matfarger og det virket kjempebra.

Ha flytende farge, pulver farge eller pastafarge i litt vann, jo mer farge jo sterkere fargge på egget og jo raskere tar det farge.
Mine egg har ligget ca 1 1/2 time i sterkt fargevann.
den gule fargen er kurkumapulver.


Den beste måten er å legge eggene i en plastpose med fargene,
jeg brukte en litt liten kopp i mangel av farge og små plastposer,
derav ringen på midten hvor egget rørte kanten ;-)







 Resultatet ble slik:






Du kan severe de hele i eggeglass eller dele de i to og ha på f.eks. kaviar...
...eller som Oeuf Mimosa-Mimosaegg, oppskrift finner du HER



Disse eggene lå to dager i svakt farget vann, du kan altså frakte dem slik til hytta eller på tur :-)

Her fra dagens lunsj :-)


Skal se det blir en ny test om noen dager med ekte farger og bedre bilder,

så lenge:

 Ønsker jeg alle en riktig god start på Påsken :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)