5. mars 2013

Norsk Laks

Her er det tilbud på Norsk Laks og det er jo som julekvelden her hos oss,
det er en stor favoritt blandt fiskene :-) Så da ble det med hjem to stk på hver 2,7 kg.

 
En filet ble skjært ut til middag.

Hoder, haler etc ble det kokt kraft på, det tar litt mindre plass i fryseren,
 også er det så lettvint å ta opp når man plutslig skulle hatt litt kraft :-)
resten av fisken ble fryst ned i passe porsjoner...

Dagens middag ble nøye igjennomtenkt siden jeg har ett ekstra helgebarn som heller ikke vil spise fisk, og siden  vi andre er veldig glad i laks ville jeg ikke lage fiskefarse av den heller, da måtte det bli innbakt laks; da synes den jo ikke :-P


Så tenkt så gjordt, ett ferdig paiskall (ekstra tykt) ble lagt på stekebrettet,
(vil du lage paiskall/butterdeig finner du oppskriften HER)

Strødde litt havregryn på (for å trekke til seg kraft, du kan også bruke hurtigris og semulegryn/couscous) la fiskefileten oppå, super persille blandingen min, litt salt og pepper.

 Brettet deigen over og limte kanten sammen med litt egg, deretter inn i ovnen 200 grader,
etter 10 min tok jeg den ut og strødde over ost og resten av egget (måtte jo brukes til noe ;-)
 satte den inn igjen for de siste 10 min.

 Kokte deretter pasta (det veier opp for fisken)  og brokkoli  i litt fiskekraft, når væsken var kokt inn, hadde jeg i ett beger med crème fraîche og lot det koke til pastaen var ferdig.


 Bon Poisson :-)

1 kommentar:

...til stor glede for bloggforfatteren :-)