26. mai 2015

Bananflue Fanger


Når man driver non-stop med vannkefir, kombucha etc.
er det ikke til å unngå at det kommer noen bananfluer i ny og ne.

Hos meg er det når enten det jeg tar ut etter hver blanding blir liggende litt lenge (på vei til komposten) eller sitron og annen frukt blir over overmodne uten at jeg oppdager det i tide.

Når det gjelder bananfluer fikk jeg dette tipset av Mormor og
det er nå konstatert i løpet av ett år at det tar knekken på alle ikke bare de fleste ;-)
På kort tid,
derfor står det alltid en slik felle sammen med kombuchaene mine og
ellers ved behov.

Slik gjør du:

Ha litt kombucha eller eplesidereddik i en liten skål,
tilsett ett par dråper med oppvasksåpe.
(ØKO går fint)

Sett skålen(e) der hvor fluene er,
etter en stund vil du seg at de samler seg i skålen.



Ha en Fin dag :-)
.


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)