10. aug. 2015

Korianderpesto

Plutselig var all korianderen i kjøkkenhagen ferdig,
og det var like før alt gikk opp i blomst.

Det var bare en ting å gjøre klippe alt ned og da satt jeg med masse tilbehør til Indisk mat,
så ble det det ett par dager da ;-)
...men stort sett bare jeg som vil ha grønt på så jeg hadde fortsatt masse blader som truet med å gå dukken,
det var da jeg fikk den glimrende ideen og forlenge livstiden litt med olivenolje: Pesto !!





.

Koriander Pesto

Koriander blader
hvitløk
salt
pepper
olivenolje

Hakk alt sammen i en kjøkkenmaskin og spe med olivenolje til den konsistensen du ønsker,
bruker du mye får du en herlig koriandersaus ;-)


Passer utmerket som tilbehør til indisk mat,
pass på å ha nok eller hver streng ved utdelig for denne er farlig god ;-)


Spørsmålet nå er om de vil vokse opp igjen ?
 eller om det ikke blir noen korianderfrø på meg, uuups !


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.

1 kommentar:

...til stor glede for bloggforfatteren :-)