9. aug. 2015

Mine 7 Beste Sopp Oppskrifter

Soppsesongen er i gang,
og det høres ut som det er mye i år,
kanskje de har fått bra med regn .... ?

Her får du linker til mine beste soppoppskrifter,
test og nyt :-)


Kantarell carpacchio,
oppskrift HER
og enklere blir det ikke ;-)




Sopp på Gresk vis,
finner du HER




Kan oppbevares i og serveres direkte fra Olivenolje,
renses godt og has i glass med olivenolje,
oppbevares lufttett, kjølig og mørkt.


Er du litt modigere prøv å melkesyregjære soppen,
oppskrift HER fra i fjor og resultatet var imponerende bra !


Fransk omelett og med kantareller,
fantastisk god lunsj som du finner HER



Kantareller som tilbehør med ville vekster,
her servert til laks
Bloggpost finner du HER



Rå kantareller i salat med tomat og lever,
Eller champignon froids Paysans à la l'ail på fransk.
Klikk HER .

...vil du ha flere ideer så finner du alle sopp-postene mine HER


God Sopptur :-)
.


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.

1 kommentar:

  1. Flotte oppskrifter med kantarell. Vi skal på sopptur i dag og et par dager fremover. Håper vi kommer over blåbær også, men i de områdene vi har vært har det nok vært en del frost under blomstringen for det er ganske tynt med bær og tyttebær må vi også lete etter. Særlig Kantarell Carpacchio og på Gresk vis. Og vi kommer vel også til å prøve med melkesyregjæring. Takk for fine oppskrifter.

    SvarSlett

...til stor glede for bloggforfatteren :-)