17. aug. 2015

Rask Indisk Kalkun Tikka

Indisk  matlaging skal ikke være raske retter,
men ofte med lang putretid og masse forskjellige ingredienser.

Her må det raske retter til i sommerhalvåret for jeg er altfor mye ute,
glemmer å ta opp kjøtt osv....
...derfor blir det noen kjappe Indiske retter med hjemmelaget krydder ;-)



Indisk Kalkun

-4 personer-

400 g Kalkunfilet
3 ss kokosolje
1 løk
4 båter hvitløk
2x2 cm ingefær
200 g spinat
1 ss tikka masala krydder
2 dl kokosmelk
salt-pepper

Del kalkun (eller kylling) filetene i biter og brun disse i oljen.
Tilsett hakket løk, hvitløk og ingefær.
Deretter spinat (min var frossen) og la putre under lokk til spinaten er smeltet.
Tilsett krydder og kokosmelk og la putre i 5 minutter under lokk.
Smak til med salt og pepper og server med kokosmelk og Korianderpesto.

Jeg serverte stor salat først og dessert til slutt,
så ikke noe ved siden av men en linser, ris eller grønnsak hadde passet fint til.


.


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)