26. nov. 2015

Adventskalender 2015

Sitter og koser meg med min hjemmelagde Adventskalender,
da slo det meg at ingen av barna er der så teoretisk blir det til meg selv og litt til samboeren da,
men ikke alle er super entusiastiske for slike juletraisjoner som de ikke selv hadde som barn...

Det er jo ett godt spørsmål er det gått litt for langt og blitt litt vel kommersielt
den koselige Aventskalenderen ?

Der blir vi ikke enige tror jeg,
det er posetivt og negativt med alt, så min mening er og blir:

Adventskalender JA,
men hjemmelaget med gode tanker bak hver dag,
økonomisk og symbolsk fremfor et pengesluk uten mål og mening...



Søk på nettet og det er mange herlige ideer som man kan adoptere,
liker godt de med små konvelutter som henger på en tråd, men har ikke noe sted å henge de opp...
... I fjor hadde vi koselige små esker (som jeg kan bruke noen av om igjen...
også kom jeg over en super, unik idee på idefull.no (tror jeg) der det ble brukt en eske med gaver oppi, og hver enkelt hadde en trå med nummerlapp på som hang ut av esken, så er det bare å trekke opp dagens nummer: stilig!!

Som vanelig er det vanskelig å lage noe helt likt så min blir slik:

En pen papirpose :-)
små gaver, reklame og teip til innpakning og hyssing eller gavebånd.





Så på med julemusikken som jeg fant HER på Youtube, også setter vi igang ;-)


Gavene eller det du finner bak lukene er neste spørsmål og hodebry : men det er jo litt av kosen !

I år for at jeg selv skal kunne få litt spenning har jeg kjøpt ett skrapelodd til hver luke ;-)
...videre sjokoladehjerter til samboer, også skal jeg legge ved en tekst med dagens gjøremål,
samt dagens øvelse for å holde meg i form til JUL og julematen ;-)

På bloggen til dere blir det hver dag et Juletips til forrett, middag, dessert eller kaker :-)

Først må jeg lage meg en liste ;-)
en liste med dag og dato fra nå frem til JUL og så fordele aktiviteter og føre inn når hvem skal hentes når, Vanessa fra Toulouse hvor hun tar videre utdanning, mormor kommer med fly også til Toulouse og Chantelle skal reise til Norge å feire jul. Når skal det bakes og lage julegodt ? Julepynt etc.

Når planleggingen er gjort la jeg 24 ark (reklame) til innpakning på bordet,
deretter
flakslodd og lappen med gjøremål og noen ganger en annen gave eller symbol som ett lys hver søndag i advent, et juleblad  til inspirasjon 1. desember, julemusikk og en julefilm til siste helgen etc.



Da er det bare å pakke inn,
jeg bruker klesklyper til å skrive nummer på...



Deretter plasseres de i papirposen med klesklypen hengende utenpå,
så er det bare å fine ett strategisk sted å henge den opp å glede seg til Adventstiden :-)


Jeg er fan av lysranker så i påvente av annen pynt,
er kalenderen nå belyst ;-)



Del gjerne dine gode ideer for Advntskalender i kommentarfeltet :-)

- forøvrig kom jeg over DENNE bloggen med superkalender-ideer

.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...

På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)