15. nov. 2015

I siste liten Epledessert

Hvorfor i siste liten ?

jo, for noen dager siden fikk jeg plutselig lyst på dessert uten å ha noe å lage,
og da var det fatet med epler plutselig sto der ;-)

...og så visste jeg ikke hva jeg skulle tilby dere lesere i dag,
og da tenkte jeg at kanskje noen ikke hadde tenkt på dessert i dag ;-)


Ovnstekte Epler

pr/pers

1 eple
2 ts ghee/smør
1/4 ts kanel 
1 ts honning

Kokoskrem/creme fraiche/rømme/is e.l. (eller ikke) til servering...

Sett ovnen på 180 grader,
skjær ut eplekjernen og ta vare på en liten del til å tette hullet i ene enden.
Sett eplene i ett ildfast fat.
blan ghee/smør med kanel og honning (kan droppes)
fyll hullene med blandingen.

Sett i ovnen i 30 minutter.

Nytes varm med eller uten kald krem :-)



God Søndag !






.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...

På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)