5. juni 2013

Harerester med litt vilt

Hare er ikke hverdagsmat, men jeg hadde nå en 'liten' pakke i fryseren, og siden vi ikke var så mange og jeg var i 'lage-mat-humør' så laget jeg en liten vill vilt rett ;-)

Kaller det rester, da det var de delen jeg hadde skjært vekk...


Ut i hagen for å lete etter litt villt tilbehør  ;-)

Resultatet ble Nelliksopp, syreblader og forskjellige urter...


Brunet kjøttet i litt smør...



 


 1 løk, 1/2 purre og soppen stekes sammen med kjøttet til slutt.








Litt skrelte små poteter ble tilsatt, tenåringen min er fan av poteter, 
selvom jeg hadde fortrukket gulrot osv.


En øl helles i gryta og urtene tilsettes.


La stå og surre til potetene er møre, ca 15-20 minutter.

Strø litt Ringblomst over for ett vilt utseende ;-)


Bon Appétit :-)


1 kommentar:

...til stor glede for bloggforfatteren :-)