9. aug. 2014

Kjøkkenhagen MIN i midten av JULI

Tiden flyr :-) 

1. del av Bilder fra kjøkkenhagen min i Juli er klare,
bruker masse tid hver dag på vanning, stelling, høsting og ikke minst til å foredle det den gir meg,
derfor er vi allerede langt ut i August før dere får kikke ups...
...men nå er vi jo litt før ute da, 
eller ikke ?
hvistnok er sommeren i Norge mye bede enn her i Frankrike for tiden :-)




Litt vanskelig med oversiktsbilde da solsikkene stenger utsikten på midten hihi
...ellers bare elsker jeg solsikker så det blir noen bilder av dem ;-)




Noen enorme gresskar titter frem,
dessverre har selve plantene en muggsykdom,
det truer egentlig hvert år og vi sprøyter mot det (BIO),
men med alt regnet har det ikke hjulpet mye ...








Humlene liker også solsikker :-D

Her fant jeg et sted å ta oversiktsbilde fra ;-)
Skule nesten tro det er flyfoto...


Her er litt av det jeg har høstet hittil:

Masse grønne bønner!
...og lilla ;-)

HER ser du hvordan jeg har melkesyregjæret dem.


Masse små og store gulrøtter som er sååå gode og så bra for øynene :-)


Fortsatt litt jordbær og mange avleggere som snart skal i potter eller rett i jorda :-)



Brokkoli gir en stor bukett først og deretter komme det nesten daglig små søte buketter,
 som er minst like gode, masse blader som også er like gode...


Agurkplantene mine er en katastrofe i år,
men bittlit gir dem,
her sylteagurker som nå er syltet på gammelt vis,
melkesyregjæret ;-)


...bare ett til :-)


.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+, liker og deler dere er det jo bare helt fantastisk ...

På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

1 kommentar:

  1. Så flink du har vært! Morsomt med bilder fra den frodige hagen din!! :)
    Ser ut som mye arbeid, men lønn blir jo som fortjent når resultatene vises.

    SvarSlett

...til stor glede for bloggforfatteren :-)