6. okt. 2014

Rødkål med Cumin men ikke surkål :-)

Kål kan være både kjedelig og kjempespennende,
Vanessa elsker surkål også den som er melkesyregjæret!

Jeg liker også begge surkålvariantene,
men de tar begge litt tid å lage fra grunnen av.


Med dette flotte lille røde hodet fra egen kjøkkenhage lagde jeg derfor en ny rask variant,
både god og supersunn :-)

Rask Kål med Cumin og Ghee

400 g rødkål
4 ss ghee-smør
1 ss cumin
1 liten grønn mild chili
en neve gressløk
1 ts grovt ekte salt
1/2 ts pepper
1 ss brunt sukker
3 ss eddik

Skjær kål i tynne strimler eller annet etter ønske.
Varm ghee i en stekepanne, ha i cumin og la de poppe litt før du har i kålen.
Klipp gressløk og skjær chili i strimler, tilsett.
Tilset salt (jeg brukte himalayasalt), pepper, sukker og eddik.
-du kan godt droppe sukker og eddik hvis du ikke vil ha den sursøt ;-)
Stek under lokk på middels varme i 5-10 minutter.






Serveres til f.eks. hvit fisk det blir så fine farger på tallerkenen,
eller helt klasisk til svinekjøtt ...


Rødkål, melkesyregjæret brokkoli og sei som plukkfisk...

Bon Appétit :-)

.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...

På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)