14. des. 2013

Hjemmelaget Julegave med Sjel

Har du Julegavelista klar ?

Hjemmelagde Julegaver er 'in',
noen kan lages rett føre Jul og andre er det best å forberede i god tid.


Min favorittgave som var til meg og jeg ikke ville klart å gjette meg til er denne:


 Gave fra datteren min :-)
Hun har lett frem oppskrifter og skrevet ned i en bok, klipt otegnet bilder osv.
Innholdsfortegnelse og alt som tenkes kan.

Kjempegøy å få i gave, samtidig så slo det meg at det er jo en perfekt personlig gave fra en som liker å være på kjøkkenet til en en er glad i, være seg barn, foreldre, onkler, tanter etc.






Med litt videreutvikling er det jo fullt mulig og lage en komplett bakepakke, dessertgave, muffinsgave,
makarongave 'you name it': lag ett lite oppskrifthefte og legg ved enkle hjelpemidler...
Jeg hvet at disse pakkene fåes kjøpt ferdig med alt fra sjokolade til tapas, men det er da så mye mer personlig om det er gjordt selv...

Her er noen enkle ideer som passer til de fleste:

Sjokoladegodteri:

-oppskrifter
-kokesjokolade + evnt. kokos etc.
-små papirformer

Muffins

-oppskrifter
-muffinsformer
-kakepynt

Cookies

-oppskrifter
-utstikkerformer
-sprøyteposer med tupper

Fingermat

-oppskrifter
-småformer til servering
-søte servietter

Gratenger

-oppskrifter
-flere små eller 1  stor form



Til de som er veldig flinke til å lage mat,
finnes det vanskeligere prosjekter:

Souffleer

-oppskrifter
-souffléformer

Frasier kake

-oppskrift
-kakering

Spesielle krydder

-bruksanvisning, dvs brukes til...
-krydderet..
Som dere skjønner er det like mange ideer som det finnes retter ;-)

Hvis du ikke vil håndskrive oppskrifter og du har bilder du vil legge ved,
er det ett godt alternativ å lage en photobok,
f.eks med vistaprint, setter du igang nå, får du den levert i tide til jul ;-)

du finner en annonse på høyresiden fra vistaprint:
  vistaprint Fotobok fra 50 kr - Mange Ulike Modeller og Størrelser.

...ikke glem å gi pakkene et personlig , miljøvennelig preg ;-)




Håndskrevet oppskriftsbok :-)


Lykke til med gaverushet :-)
.


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.

1 kommentar:

...til stor glede for bloggforfatteren :-)