23. mars 2014

Ovnsstekt Fasan og Grønnsaker

Har du noen gang prøvd å tømme en fryseboks ?

Her hos meg er det umulig,
 hvis det ikke er viltkjøtt som kommer hoppende inn er det tilbud på butikken ;-)

Vel jeg graver meg ned i beholdningen,
og dagens middag ble en fasan :-)
-kan selvfølgelig lages med due eller kylling...



PS: hvis noen har ett godt råd til hvordan man kan organisere en fryser,
så ikke nøl med å legge igjen en kommentar lol

NB: dette er en rask versjon for en travel dag,
hvis du har god tid ta en titt på oppskriftene på siden Kanin og fjørfe øverst på siden,
der finner du noen oppskrifter på fasan og due.

Ovnsstekt Fasan og Grønnsaker

2-3 personer

Fasan
Provenceurter
salt
pepper

Gulrot
Løk
Squash
Poteter (ikke paleo)
Persillade (hvitløk + persille)
Paprikapulver
Ghee
Salt og Pepper



Sett ovnen på 200 grader.
Forbered fasanen, vask - rens etc.
Legg fuglen i en ildfast form med ghee eller annet fett.
Smør litt på fasanen også ;-)
Krydre med provencekrydder, salt og pepper.
Settes i ovnen.

Vask, rens, skrell grønnsaker.
Del i passe biter og ha i ett ildfast fat med krydder og  masse ghee (eller annet fett).
Settes i ovnen sammen med fasanen.


Stekes ca 30-40  minutter fra du setter inn grønnsakene,
fasanen blir lett tørr og det er lurt å følge med og  dekke den til hvis den begynner å tørke,
eller enda bedre om du har en stekepose på fra begynnelsen...

PS: Poteter er ikke helt paleo så i mitt tilfelle spiste jeg de andre grønnsakene...

Serveres  som den er eller du kan lage en saus :-)



Bon Appétit :-)


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert av alle nye følgere, G+ og liker ;-)



.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)