4. mars 2014

Kalvekjøtt og Kål gjordt enkelt

Raske middager er godt å ty til,
selvfølgelig hjemmelaget !!

Ingen grunn til å kjøpe ferdiglaget,
de trenger gjerne lenger tid i ovnen alikevel ;-)


Det er kjempetravelt om dagen,
og timer på kjøkkenet er det ikke tid til ...
...men jeg gleder meg til April-Mai for da skal det kokes ;-)

I tilegg til raskt skal det være paleo om dagen, 
dvs. kjøtt, fisk og grønnsaker!
Naturlig mat som man ser hva er ;-)

Stekt kjøtt med grønnsaker er det jeg tyr til som oftest,
Kjempesunt, godt og raskt !


 Kalvekjøtt med kål

Kalvekjøtt
Grønnkål (eller hodekål)
Løk
Gulrot

Porsonsmessig bruker jeg 100-200 g kjøtt og 200-300 g grønnsaker per person.
alt ettersom hvor mye salat jeg serverer først, hva jeg har og om jeg vil ha rester...
...sa jeg frokost ;-)

Skjær kjøttet i terninger eller skiver og stek disse i ghee (kokosolje,olivenolje.
Skjær løk og gulrot i skiver og la de surre sammen med kjøttet.

Salte og pepre til slutt...

Hvis du vil ha litt saus har du på litt fond, vann eller fløte etter at kjøttbitene er blitt litt brunet.

Grønnkålen deler jeg i båter og koker opp i vann.
Kok ett par minutter eller lenger hvis du fortrekker det.
Hell av vannet og ha i ghee, salt og pepper.
La det surre litt på svak varme mens du snur litt på kålen...


Ferdig !

Bon Appétit :-)








En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert av alle nye følgere, G+ og liker ;-)


2 kommentarer:

  1. Ser kjempegodt ut, og enkelt som du sier. Det må være muligheter for begge deler; jeg bruker gjerne masse tid på kjøkkenet, men vil ha ordentlig mat også på travle dager. Skal prøve ut mange av dine oppskrifter, det gleder jeg meg til. :)

    Klem, Trinemora :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar,
      klem til deg også :-)

      Slett

...til stor glede for bloggforfatteren :-)