3. juli 2014

Fylte Squash - med fiskefarse

Fylte squash eller -courgettes farci- er en klassisker her i Frankrike,
da gjerne fylt med en blanding av ris m.m.




Jeg har derfor noen planter med runde squash i hagen,
som seg hør og bør,
særlig disse små gule synes jeg er fantastisk flotte:




Jeg lover å prøve en klassisk oppskrift med ris snart og dele den her på bloggen,
men først en med fiskefarse :-)

Fiskefylte Squash-kuler

4 runde Squash
salt

400 g fisk (sei)
2 skiver sitron
1 neve friske urter
2 fedd hvitløk
2 egg
1/4 ts malt muscat
1/4 ts pepper
1/2 ts havsalt


Skjær toppen av squash'ene og hul de ut med en teskje.
(det du graver ut kan du bruke i en grateng eller ratatouille)
Ha salt i de uthulte squash' og la de stå ca 20 minutter,
hell ut vannet og skyll de,
sett de på hodet så de renner tørre.

Sett stekeovnen på 200 grader.




Kjør alt glatt i en kjøkkenmaskin.





Fyll de uthulte squash'ene med fiskefarsen.
Sett på lokkene.


Ha litt olje i en ildfast form,
sett squash'n oppi.

Stek i ovnen ca 30 minutter.




Bon Appétit :-)



.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)