14. jan. 2014

smoothie med rødbet og annet godt :-)

Frokost er ett vanskelig måltid for noen, 
hva skal man velge å spise i en jungel av forskjellige råd ?

Etter min mening må den inneholde grønnsaker,
ellers er det vanskelig å komme i mål med 5 om dagen eller 7...
...deretter unngår jeg brød og karbohydrater i form av korn og sukker...
...den må være mettende så jeg ikke blir sulten før lunsj,
 men heller ikke tung så jeg ikke har lyst til å bevge meg ;-)

Er det rester etter middag er det ett godt alternativ,
men når det ikke ble rester  er smoothie på den sunne topplisten!



-den kan gjøres ferdig kvelden før...
-enkelt å putte inn både grønnsaker og frukt...
-enkelt å tilsette sunne krydder som kanel, kardemomme, ingefær...
-litt nøtter er bra og dagens omega 3 porsjon ;-)





Smoothiene mine varierer litt for hver gang,
på bildet manglet jeg selleri noe jeg helst også tar med :-)

Jeg er ivrig leser av hva forskjellige krydder og grønnsaker inneholder av vitaminer og mineraler, men har elendig hukommelse :-( så jeg kan ikke her på stående fot fortelle dere hva de enkelte er bra for, bortsett fra at alt er sunt ;-)
Jeg prøver forøvrig å skrive om enkelte ting på bloggen,
men også å poste artikler i 5-om-dagen gruppen 'min' på facebook,
den finner du HER,
bli gjerne med og du kan fritt frem poste det du kommer over,
 eller egne blogginnlegg med unne oppskrifter etc.
Innimellom poster vi ting vi kommer over uten at det er supersunt også ;-)

Vel nå skravler jeg meg bort igjen hihi

Rødbet Smoothie for 2




200 g rødbet
100 g stangselleri/banan
100 g eple
1 sitron
3 cm ingefær
1 ts malt kanel 
1 ts malt kardemomme




Kjør alt sammen i en smoother eller kjøkkenmaskin med kniv.
Nytes med en Kiwi eller nøtter på toppen,
er den for sterk med sitron og ingefær så er det lov å ha på litt agavesirup...



Ha en god Frokost :-)

 -forøvrig finnes det mange næringsopplysninger etc HER på frukt.no


En enkel måte å følge bloggen på er å like oss på Facebook :


 -alle nye innlegg blir satt opp der...
I tilegg blir jeg veldig glad for alle nye liker ;-) 
 
-tusen takk til dere som liker allerede :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)