29. jan. 2014

Helt Enkelt Bananer

 Noen ganger er det så enkelt at jeg synes nesten ikke jeg kan blogge om det,
på den andre siden så er det sånn en god ide som jeg gjerne vil videreformidle,
så derfor denne miniskule bloggposten ;-)



Det er ikke mange desserter i det kinesiske kjøkken,
egentlig er det ingen,
men vi i den vestlige verden vi vil ha dessert 
og derfor har det oppstått noen såkalte kinesiske desserter...

Her er min versjon av en enkel sunn dessert til hverdags,
eller til gjester når du hverken har tid eller ideer til å gjøre noe:

Kinesisk inspirert Banan Dessert


Du trenger ca 1/2 banan per person,
 1-3 dl kokos ettersom hvor mange bananer
 og noen rosiner eller gojibær hvis du har.

Del bananene i litt tykke skiver,
rull de i kokos.
Sett de på ett fat og stikk en rosin-goji i dem, eller strø disse rundt omkring...




Enkelt men godt ;-)



En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side: 
Følgere-medlemmer 
2)   like oss på Facebook :
 -alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
 
I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert av alle nye følgere og liker ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)