31. mai 2014

Fiszza - Fiskepizza uten gluten og ren Paleo livsstil

...etter meatzza kommer Fiszza...

Denne nye måten å lage pizza på passer meg veldig bra:

1. 100% sunt
2. Enkel og rask
3. Passer paleo og lavkarbo
4. Glutenfri
...osv..




Fiszza

4 personer

Bunn:
400 g fisk, f.eks. sei
4 egg
1 neve dill
1 ts havsalt
1/2 ts pepper

Fyll:
Revet gulrot
Squash
Bacon
Grønn paprika
tomater
Revet ost

Sett ovnen på ca. 210 grader
Ha alle ingredienser i en kjøkkenmaskin og mos til en deig,
hvis du synes den er løs kan du ha i litt potetmel,
men selv det flytende (egg og fiskejus)stivner under steking. 
Fordel utover en langpanne eller rund paiform...

Ha revet gulrot på bunnen,
squash skåret i skiver og paprika i strimler...
Bacon i terninger osv.
Ha på revet ost hvis du tåler melkeprodukter,
hos oss blir det noen biter med og noen uten...

Stekes i 10 minutter eller til gylden farge.





Dette var min første utgave,
har heller ikke funnet noen andre på nettet,
 det blir absolutt den første av mange for her er det rom for mange varianter,
anbefaler å ekspremintere med urter og krydder i bunnen,
med dill var den bare himmelsk god :)

Bon Appétit :-)
.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.



2 kommentarer:

  1. Morsom fiskemiddag og sunn pizzavariant, kan jeg ønske meg noe mer? Nope.
    Gleder meg til flere varianter, men kjøleskapet mitt byr jo også på ting som må spises opp.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant ;-)

      Kan bruke masse rester som toppings eller rett og slett blande de inn i bunnen, f.eks. grønnsaksrester kan fint spe på deigen til bunnen og kjøtt fiskerester gjør seg på toppen :-)

      Slett

...til stor glede for bloggforfatteren :-)