6. mai 2014

Revet Gulrot til Frokost

Spiser du det samme til frokost hver dag ?
det gjør ikke jeg,
må liksom ha noe nytt og appetittvekkende til dagens første måltid.

vi spiser varm lunsj og varm middag så ikke noe egg og bacon til frokost, det er lunsjmat.
dessuten med 5 i husstanden som spiser frokost til forskjellig tid og med mer eller mindre tid til rådighet sier det seg selv at det ville bli veldig uøkologisk hvis hver enkelt skulle steke seg frokost.
Derimot så varmer jeg gjerne litt middagsrester eller spiser de kalde ;-)

...men når vi er flinke og spiser opp middagen må jeg finne på noe lurt til frokost ;-)



I en Paleolivsstil sal man helst unngå bl.a.:
- kornprodukter
-melkeprodukter
Med en mulig intolerans både mot melk og gluten prøver jeg å følge dette,
vanskelig til frokost som i våre dager ofte er frokostblanding etc.

...ukens favoritt:

revet Gulrot med tilbehør

ca 1 dl revet gulrot
2 ss melkesyregjæret kål
1 banan
1 ss rosiner
2-3 ss kokoskrem
litt 85% sjokolade

Kokoskremen gir fett, rosiner og melkesyregjæret kål hjelper på fordøyelsen.
Sjokoladen sparer jeg til kaffekoppen, mens jeg drikker vann-kefir til måltidet.
Ett par timer senere og før lunsj drikker jeg ett par glass med Kombucha ;-)





Ha en flott dag :-)
.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert av alle nye følgere, G+ og liker ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)