24. mai 2014

Norske Pølser til Mai festen

...og asparges...

Når man bor i utlandet og kommer på besøk til Norge har barn og voksne sine ønsker i matveien,
som helt sikkert er annerledes enn når man bor i Norge.


For min del er det Elgkjøtt fra fryseren til bestefar, og gjerne litt sopp og molter også ;-)
I butikken kjøper jeg gjerne reker, selvom jeg hvet at de ferske på brygga hadde vært bedre...

Ungdommen som forøvrig har vokst opp i Frankike, men tilbrakt mange ferier i Norge,
ønsker seg pølser i lompe, geitost, nøkkelost, tubeost, prim, leverpostei...
...og loff med frø på...
Glemte jeg å si Melkesjokolade ?

Baconpølser eller Bacon-Asparges

Pølser
Baconskiver

eller 

Asparges 
Baconskiver

Rull hver pølse (eller 2 skrelte asparges) i en baconskive.

Stekes på 200 grader i ca 10 minutter

Serveres som forrett eller til tapasbordet.



Enkelt og Greit ;-) 

.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)