31. mai 2014

Havregrøt med Rosiner og Kokos

Paleomat er enkelt,
helt til du kommer til frokosten der har vi alle våre sære vaner...
Her i Frankrike skal det helst være varm sjokolade med søtt bakverk eller ristet - tørt brød med syltetøy,
stappfullt av sukker og karbohydrater, og det fordi det er dagens viktigste måltid...

Her i huset er det alltid varm middag og noe varmt til lunsj, være seg stekt lever eller omelett etc.

En Paleo livsstil er uten kornprodukter,
men for min del gjør jeg ett unntak for havre ;-)

...fordi: Havre er glutenfritt og kan ikke erstatte vanlig mel 100 % i vanlig brød f.eks.
 fordi det oppfører seg forskjellig

...fordi: Jeg er en fan av Aila-bøkene eller serien Jorda's barn,
hva den nå enn heter på norsk, og hun spiste en sort korn,
bøkene er basert på grundig forskning,
 så jeg spiser derfor litt  Havre uten dårlig samvittighet for helsa ;-)


Min havrefrokost

ca 1 dl havregryn
ca 2,5 dl vann

rosiner
kokos
nøtter
evt kokoskrem/melk

Kok havregryn og vann i ett par minutter,
eller så mye du pleier.

Ha på rosiner, kokos og nøtter ved servering,
og gjerne masse kokoskrem for å få nok fett.



God Frokost :-)


.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)