13. mai 2014

Medium Lever Biff

Lever er sunt og bør spises ofte,
som en variasjon til leverpostei kan du servere den som biff ;-)

Sammen med egg og grønt har du ett supermåltid,
enten det er til frokost, lunsj eller middag...
...alene, med familien eller til fest...

Dristig men godt og sunt.



Lever Biff med Egg og Grønnsaker

-til to personer-

2  Skiver med lever (ca 150 g stk)
2 Egg
1 bunt Asparges
1/2 Rød paprika
1 Løk
1/2 Grønn paprika
1 neve persille
ghee eller olivenolje til steking
2 små skiver surdeigsbrød

Begynn med grønnsakene,
vask og skjær i passende biter.
Stek disse i ghee/olje til de er litt myke, som du liker dem ;-)
Jeg lot den røde paprika'n være rå, da jeg liker den slik og fargen gjør seg så godt...
Ha over klippet persille.

Varm opp stekepannen med fett igjen,
Ha i leverskivene, pass på at du ikke har i så mye at fettet mister varmen,
de skal stekes som biff...
saignent-medium ? Det er opp til deg !
-jeg anbefaler godt stekt til nybegynnere i leverspising og deretter mindre og mindre stekt...
En god lever bør spises rød i midten ;-)

Rett før leveren er ferdig har du i eggene,
disse bør stekes til hvitten er akkurat stivnet,
men det er selvfølgelig opp til hver enkelt...



---bildene er ikke helt i tråd med teksten av den grunn at jeg brukte opp litt rester og stekte i litt annen rekkefølge, jeg anbefaler å gjøre som det passer for deg der og da---

...surdeigsbrødskivene er til å få opp resten av den gode kraften-fettet i pannen ;-)

Da er det bare å nyte et deilig måltid :-)

Du kan bruke den leveren du får tak i,
har du lever fra ville dyr i fryseren er det selvfølgelig de aller beste,
men kalv, okse og lam er slettes ikke værst...

Bon Appétit !



.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)